اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیگیری سوژه‌های مردمی: افزایش شهریه ثابت دانشگاه پیام نور

فارس من| شهریه ثابت دانشگاه پیام نور تا پایان تحصیل ثابت نمی‌ماند/ کمترین شهریه را می‌گیریم

روابط عمومی دانشگاه پیام نور کشور درخصوص افزایش شهریه ثابت این دانشگاه گفت: مقصود از شهریه ثابت، هزینه‌های ثابت سالانه‌ای است که برای یک دانشجو صورت می‌گیرد و این شهریه تا پایان تحصیل ثابت نمی‌ماند.

فارس من| شهریه ثابت دانشگاه پیام نور تا پایان تحصیل ثابت نمی‌ماند/ کمترین شهریه را می‌گیریم

علیرضا بهروز مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مشهد اظهار داشت: ما در دانشگاه پیام نور یک شهریه ثابت و یک شهریه متغیر داریم و افزایش هزینه‌های ما به‌ صورت ترمی رخ نمی‌دهد، بلکه در ابتدای هر سال شهریه ثابت تعیین می‌شود.

وی درخصوص مفهوم "شهریه ثابت" بیان کرد: اینکه شهریه ثابت تا پایان دوران تحصیل بخواهد ثابت باشد، چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و مقصود از شهریه ثابت، هزینه‌های ثابت سالانه‌ای است که برای یک دانشجو صورت می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور با اشاره به‌ این نکته که شهریه متغیر شهریه‌ای است که براساس تعداد واحد انتخابی تغییر می‌کند، ادامه داد: به‌طور مثال، کارخانه‌ای را در نظر بگیرید که در صورت تعطیلی بازهم دارای هزینه آب، برق، گاز و استهلاک است و این هزینه‌های ثابت کارخانه محسوب می‌شود و این هزینه، امسال یک نرخ و سال آینده نرخ دیگری دارد.

بهروز تصریح کرد: مقصود از هزینه ثابت همین هزینه‌های ثابت سالانه است که در ابتدای هر سال اعلام می‌شود، با تمام این تفاسیر، دانشگاه پیام نور پایین‌ترین شهریه را اخذ می‌کند؛ یعنی به‌ نسبت دانشگاه‌های شهریه‌بگیر پیام نور 50 تا یک سوم کمتر از دیگر دانشگاه‌ها شهریه اخذ می‌کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور کشور، هزینه‌های ثابت سالانه را هزینه‌های خدماتی اعلام کرد و در رابطه با نحوه هزینه‌کرد این سرانه فرهنگی، اظهار داشت: سرانه فرهنگی هر دانشجو برای هر سال 35 هزار تومان است که تمام آن برای خودِ دانشجو هزینه می‌شود.

وی یادآور شد: 50 درصد از این هزینه صرف فعالیت‌های فرهنگی، 25 درصد تربیت بدنی و 25 درصد صرف هزینه مشاوره دانشجویان می‌شود.

بهروز برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، تامین بودجه تشکل‌ها دانشجویی و کانون‌های فرهنگی، برگزاری جشنواره‌ها، مسابقات علمی، چاپ نشریه و فعالیت‌های قرآن و عترت را بخشی از فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه برشمرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور کشور درخصوص بسته‌های حمایتی دانشگاه پیام نور بیان کرد: دانشگاه دارای سه بسته حمایتی است؛ وامی که براساس صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌شود، امسال نیز با پیگیری‌های صورت گرفته بودجه آن از 1.5 میلیارد تومان به 6 میلیارد تومان رسید، همچنین، وام بلاعوض بنیاد علوی با کارمزد صفر درصد و وام بانک انصار با کارمزد 1.4 درصد است.

وی با بیان این نکته که میزان وام تعلق گرفته به‌ دانشجویان کارشناسی در هر ترم 800 هزار تومان، ارشد 2.5 میلیون و دکترا 7.5 میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: این موضوع سبب می‌شود، هیچ دانشجویی به‌ هیچ عنوان دغدغه‌ای برای بحث شهریه نداشته باشد.

گفتنی است؛ موضوع "افزایش شهریه ثابت دانشگاه پیام نور در هر ترم" یکی از سوژه‌های ثبت شده در سامانه «فارس من» با عنوان «افزایش شهریه ثابت دانشگاه» بوده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول